• Novinky

• Výstražný štrajk

15. 10. 2012

Z dôvodu účasti zamestnancov našej školy na výstražnom štrajku vyhlásenom  Odborovým  zväzom   pracovníkov  školstva  a  vedy,  podporeným   Slovenskou  komorou  učiteľov,   neprebiehal  v  našej  škole  v  organizačných častiach  základná  škola  a materská  škola  dňa   13.9.2012   výchovno-vzdelávací proces. Školská jedáleň bola v deň štrajku   zatvorená.

• Oznam

10. 9. 2012

Slávnostné zahájenie školského roku 2012/2013 sa uskutočnilo dňa 3. 09. 2012 o 8. 00 hod. Do školy nastúpilo 201 žiakov, z toho 95 dievčat. 4 žiakom bolo riaditeľkou školy povolené štúdium v zahraničí. Prevádzka v materskej škole sa začala dňa 3. 09. 2012. Do MŠ nastúpilo 27 detí. Od 4.9.2012 funguje školský klub detí, do ktorého rodičia prihlásili 38 detí.

• Konferencia o ľudských právach

24. 9. 2012

28. jún 2012 bol na našej škole venovaný právam detí. Konferencia venovaná tejto problematike sa konala v učebni chémie a zúčastnili sa jej žiaci 7. a 8. ročníka. Po úvodných slovách a objasnení  problematiky si žiaci pozreli vybrané časti dokumentárneho  filmu   Deti zo stanice Leningradská.  Autori filmu sa sústredili na komunitu detských bezdomovcov živoriacich na moskovskej stanici Leningradská. Po skončení  filmu žiaci pracovali v skupinách a spoločne sa zamýšľali nad otázkami, ktoré dokument  priniesol. V závere každá skupina nahlas prezentovala svoje názory a riešenia k danej problematike.

• OZNAM

13. 7. 2012

Ekonómka školy oznamuje, že cestovné v hotovosti dochádzajúcim žiakom, ktorí neodovzdali číslo účtu, sa vypláca 5. a 6. júla 2012 od 12:00 do 15:30 hod.

• Dopravné ihrisko

8. 7. 2012

Dňa 28. júna 2012 žiaci prvého ročníka navštívili dopravné ihrisko pri MŠ Vlachy, aby zúročili svoje vedomosti získané na vyučovaní dopravnej výchovy – rozširujúceho predmetu v rámci ŠkVP. Získali nielen praktické zručnosti v jazde na bicykloch a kolobežkách po ozajstných križovatkách s dopravným značením aj so semaforom, ale získali i nové skúsenosti o možných dopravných situáciách, s ktorými sa môžu ako priami účastníci cestnej premávky v čase letných prázdnin stretnúť. Táto praktická hodina dopravnej výchovy bola pre deti veľkým prínosom a obohatením aj z dôvodu, že neprebiehala v triede, školskej lavici, ale formou zážitkového vyučovania na dopravnom ihrisku. Prváčikom sa takéto vyučovanie veľmi páčilo a domov odchádzali s rozžiarenými tvárami, úsmevom a radosťou z nových poznatkov a skúseností. Chceme sa preto poďakovať nielen pracovníčkam MŠ Vlachy, že nám návštevu ihriska umožnili aj zapožičali bicykle a kolobežky, ale aj ockovi nášho spolužiaka p. Petrovi Krajčí, ktorý zabezpečil dopravu všetkých prváčikov. 

• Beseda s hokejistami

Dňa 22.6.2012 zavítali do školy bývalí hokejisti MHK Liptovský Mikuláš páni: Ján Majdek a Ján Pleva. Žiakom I.- IV. a IX.-tych  ročníkov zaujímavo priblížili význam športu pre zdravý vývoj mladého človeka. Všetkým prítomným príjemne spestrili piatkové dopoludnie.
          • Mladý záhradkár

8. 7. 2012
            Dňa 19.6.2012 sa v záhradkárskej osade v Ľubeli uskutočnila súťaž na úrovni ZO SZZ "Mladý záhradkár". Deti určovali názvy rastlín, kríkov a stromov, ktoré rastú v záhradkárskej osade. Deťom praktickú prednášku predniesol pán Hrbatý, predseda ZO SZZ. Do okresného kola postúpili: Dominika Pittnerová, Sofia Karmen Magerčiaková a Janka Kazíková.
          • Akadémia

Dňa 17. 6. 2012, počas slnečnej júnovej nedele, sa našou školou rozliehala hudba, spev, recitovanie básní , ľudový tanec , cvičenie populárnej zumby a v neposlednom rade aj scénka na motívy televíznej relácie Súdna sieň. Žiaci spolu s učiteľkami pripravili slávnostnú akadémiu  pre rodičov a starých rodičov na tému RODINA, pri príležitosti osláv Dňa matiek, MDD a Dňa otcov. Rodičia sa tak mohli potešiť sledovaním svojich ratolestí, ktoré sa im s úctou a poďakovaním predstavili v hodinovom programe. Bola to naozaj vydarená akcia, kde nechýbal smiech, radosť, ale ani slzy dojatia a šťastia.

• Dojmy z výletov

8. 7. 2012

14. a 15. júna sme boli na školskom výlete v našom hlavnom meste - Bratislave. Cestovali sme vlakom. Po príchode sme sa vybrali do Markízy. Prekvapilo nás zistenie, že je to len malá budova, v ktorej pracuje veľké množstvo známych ľudí. Neskôr nás čakala návšteva Národnej rady Slovenskej republiky a Bratislavský hrad. Potom sme sa presunuli do Atlantic Centra. Je to zábavno – náučné centrum, kde sme si mohli vyskúšať rôzne zaujímavé pokusy, hlavolamy a overiť tak to, čo sme sa na hodinách prírodovedných predmetov zatiaľ naučili. Nakoniec sme sa presunuli do nákupného centra Polus.

Na druhý deň bol Deň otvorených dverí v Prezidentskom paláci. Privítal nás pán prezident s manželkou. Dlho budeme spomínať na stretnutie s prezidentom. Boli tam aj ďalšie známe tváre ako: slovenskí hokejisti, modelky, speváci. Potom sme išli na prechádzku Starým mestom a dostali sme sa do nákupného centra Eurovea, kde sme nákupmi výlet zavŕšili.

Výlet sme si všetci užili. Spoznali sme veľa nových miest. Najviac sa nám páčilo v Atlantic Centre, kde sme mohli bezprostredne skúšať rôzne pokusy a skladačky.

Žiaci 8.Asmiley

V dňoch 10. – 12. júna 2012 sme sa zúčastnili výletu do Prahy. Po ceste luxusným vlakom,  sme sa ubytovali v Hosteli Klamovka  a následne sme navštívili pamiatky v Starom meste. Vychutnali sme si Pražský orloj, Prašnú bránu, Váslavské námestie, Karlov most... Večerný program  nám spríjemnila Krížiková fontána, ktorá je prepojením vizuálneho a hudobného zážitku, mali sme možnosť vidieť a počuť show Mama Mia od Abby.

Druhý deň nás čakala Pražská ZOO, ktorá je najväčšou v strednej Európe, uchvátil nás program tuleňov, množstvo zvierat a nádherné prostredie. To reálne pripomínalo pôvodné prostredie, v ktorom tieto živočíchy žijú vo voľnej prírode. Očakávalo nás Múzeum voskových figurín a veľkým prekvapením bolo Múzeum čokolády, spojené s ochutnávkou. Vyšehrad sme pre nepríjemné počasie museli odložiť na nasledujúci deň.

Tretí deň sme  navštívili Chrám sv. Petra a Pavla na Vyšehrade, cintorín slávnych osobností a výlet sme zavŕšili návštevou rozhľadne Petřín.

Boli to tri vyčerpávajúce, no nádherne prežité  dni a veríme, že sa do stovežatej Prahy ešte každý z nás vráti, veď nás s ňou spája kus spoločnej histórie.

smiley Žiaci 9.A + 9.B

• Akadémia venovaná rodine

8. 7. 2012

Dňa 17.6.2012 o 14.00 hod. sa na našej škole  /v bloku A/ uskutoční slávnostná akadémia venovaná rodine. Slávnostnou akadémiou si chceme pripomenúť 3 sviatky - Deň matiek, Deň detí a Deň otcov, ktorému v kalendári patrí tretia júnová nedeľa. Pod vedením svojich pedagógov vystúpia žiaci ZŠ a deti MŠ.  Na uvedené podujatie Vás srdečne pozývame.

• Zdravotnícka súťaž

8. 6. 2012

Dňa 5.6.2012 usporiadal Červený kríž v Liptovskom Mikuláši súťaž, v ktorej dievčatá DMZ II.stupňa obsadili pekné 3.miesto zo sedemnástich družstiev. Členky družstva: E. Benčová, M. Košová, T. Ošková, B.Vargová, P.Hricová. Druhé naše DMZ II.stupňa skončilo v strede rebríčka a DMZ I.stupňa, nováčikovia v súťaži, neskončili poslední. Všetkým súťažiacim patrí veľké ďakujem.

• Medzinárodný deň detí

14. 6. 2012

Dňa 4. 6. 2012 sme si na našej škole pripomenuli Deň detí. Herci zo zvolenského divadla Maska si pre žiakov  1. - 6. ročníka pripravili Ezopove bájky, spracované do divadelnej podoby. Pre žiakov 7. – 9. ročníka herci predstavili  komédiu „Fotrovci a tínedžeri.“ Bola o  rodičoch (hlavne o otcovi) a tínedžerovi zmietanom pubertou, láskou, hormónmi a hlavne vzťahom s otcom. Toto predstavenie bolo multimediálne s využitím videoprojekcie. Hercom ďakujeme a tešíme sa na ich ďalšie pekné predstavenia.

• MDD v ŠKD

8. 6. 2012

1.júna 2012 v piatok popoludní sa z ŠKD ozývala veselá vrava a výkriky radosti. Deti sa tešili z úspešného zvládnutia súťažných disciplín v zábavnom súťažnom popoludní, ktoré pre ne pripravili pani vychovávateľky k MDD. Čas pri čakaní na jednotlivé disciplíny si deti krátili hrami na PC a pozeraním rozprávky. Odmenou za zvládnutie súťažných disciplín boli sušené hrozienka a pocit prekonania seba samého.

• Halový turnaj

25. 5. 2012

Dňa 18. mája sa uskutočnil II. ročník turnaja v halovom futbale. Podľa vzoru našich hokejistov, húževnato bojovali tímy Dúbravy, Partizánskej Lupče a Ľubele. V tomto turnaji nikto neprehral, všetci súťažiaci boli odmenení peknými cenami. Diváci aj hráči mali z podujatia radosť a príjemný zážitok a tešia sa na zápolenie v nasledujúcom ročníku.

• Oznam

29. 5. 2012

Vedúca školskej jedálne oznamuje žiakom aj ich rodičom, že   BREJKY KARTY  je možné dobíjať do 14. júna 2012.

• 22. 5. 2012

Dňa 3. mája 2012 sa žiaci 2. – 5. ročníka zúčastnili už po tretíkrát atletickej súťaže KINDERIÁDA, ktorá sa konala na ZŠ M. R. Martákovej v Liptovskom Mikuláši. Tak ako v predošlých rokoch, aj tento rok nám prialo počasie. Keďže chuť zabojovať žiakom nechýbala a na súťaž išli dobre pripravení, výsledky nám urobili veľkú radosť.  L. Droppová (4. A) sa umiestnila na 2. mieste v behu na 60 m. Ďalšie 2 medaily nám unikli len o vlások -  časový rozdiel boli desatiny, niekde stotiny sekundy: A. Strmenská (2. A) a S. K. Magerčiaková (5. A) sa umiestnili na 4. mieste v behu na 60 m. Z 30 prihlásených škôl regiónu sme sa v štafetovom behu umiestnili na krásnom 4. mieste, celkovo sme v súťaži obsadili 6. miesto. Všetky zúčastnené deti si domov odniesli zaujímavé ceny. Už teraz sa tešíme na budúci ročník súťaže!

• Rada školy

22. 5. 2012

Dňa 28. apríla 2012  skončilo  funkčné obdobie Rady školy pri ZŠ s MŠ Ľubeľa.   V dňoch 16.4.2012 - 18.4.2012 prebiehali voľby členov novej rady školy za jednotlivé kategórie.

Ustanovujúce zasadnutie rady školy sa uskutočnilo dňa 26.4.2012.  Zoznam  členov novej rady školy vrátane 4 členov delegovaných zriaďovateľom školy nájete tu:    Novi__clenovia_rady_skoly_1(3).doc

• Vlakom do múzeí a galérií

22. 5. 2012

V dňoch 24. a 26. apríla 2012 žiaci 7. a 9. ročníka navštívili v rámci akcie Vlakom do múzeí a galérií Košice. V metropole východu absolvovali expozíciu v Slovenskom technickom múzeu Košice pod názvom Leonardo da Vinci – geniálny vynálezca. Výstava prezentovala obrazy, nákresy, vynálezy a samotný život tohto renesančného velikána. Žiaci sa zároveň zapojili do súťaže o unikátnu encyklopédiu. Ďalšia časť exkurzie nás zaviedla do Planetária, v ktorom nám lektorka sprostredkovala vzhľad hviezdnej oblohy počas roka. V centre mesta sme nakoniec navštívili Dóm sv. Alžbety, v ktorom prebieha rekonštrukcia. Dúfame, že táto exkurzia priniesla pre žiakov množstvo nových poznatkov, ktoré v budúcnosti využijú.

Dňa 25. apríla 2012 žiaci 5. ročníka navštívili v rámci akcie Vlakom do múzeí a galérií Martin. V metropole Turca absolvovali návštevu Etnografického múzea, kde sa dozvedeli mnohé o tom, čo je múzeum, na čo slúži, kto tam pracuje, ako sa dostávajú exponáty do múzea. Ich ďalšou zastávkou bolo Múzeum slovenskej dediny v Martine, kde mohli vidieť mnoho rôznych dobových domov so zariadením. Dozvedeli sa, ako vyzeral dom pre prepriahačov koní. Exkurzia bola poučná a deti zaujala.